fredag 2 maj 2008

Årets första jordgubbar och lite fynd!

I dag när jag och barnen var på stan så gick vi till torget och köpte jordgubbar. Mums vad det är gott med socker och gräddmjölk. De var väl för all del inte så söta, men det var gott ändå!


Sen åkte vi till Brödet och fiskarna för att lämna in lite kläder. Där hittade jag dessa söta skålar endast 5 kr st. Vilket fynd va, synd att det inte fanns fler bara!

I går var jag hemma hos mina föräldrar, därifrån fick jag med med denna fina ask. Den har tillhört min farfars familj. Tänk att man hade löskragar på den tiden.

Den lilla skärbrädan kom svärfar in med härom dagen och undrade om jag ville ha, så klart jag ville!!! han har väl sett min lillas samling och förstod att det skulle vara nått för mej. Den stora kom maken hem med, han är en pärla. Så nu har jag totalt 6 st. De är så fina och användbara tycker jag.

Avslutar med en bild på min favoritmadonna. Liten men naggande god!

Kram på er!!



10 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din kommentar : )

Önskar dig en trevlig helg!

Kram, Jenny

hemtrevnad marie sa...

Så mycket fint du visar igen!!
Gullig svärfar som vet vad du vill ha!
Kragasken är såå fin...
jordgubbar lät såå gott, smällde i mig choklad nyss...nu känner jag att jag hellre hade köpt jordgubbar...nyttigare med!!

LOPPISLIV sa...

God morgon! Underbara bilder du visar från ditt vackra hem...har nog missat ett par inlägg här ser jag....Dina skärbrädor i porslin skulle jag gärna vilja ha...de är så charmiga...så himla gulligt av din make och svärfar...Madonnan är underbar...Ser mumsligt ut med jordgubbarna...tänker på sommar när jag ser dem....Ha en härlig helg....Kramis Paula

me and alice sa...

Ååh...så mycket fint!
Jag är en storsamlare på såna skålar!! Dom e svåra att hitta.
Skärbrädorna är som en dröm!
kram Susanne

Sött och sunt sa...

Hejsan! Visst är vita porslins skärbrädor helt underbara.. jag har nyss börjat min blygsamma samling och äger bara en... men letar ivrigt efter fler såklart. hihi

Jordgubbar är verkligen inte så tokigt, sommrigt och mumsigt med nyvispad grädde såklart..

Anna sa...

Mmmm så gott med färska jordgubbar och gräddmjölk! Det ser sååå härligt ut!

Oj vilken gullig svärfar! Och make också för den delen:) Skärbrädorna är superfina! Vilken läcker kragask! Ja tänk vad de hade förr!

Kram
:)Anna

Frida sa...

Så fin madonna! Nu blev jag sugen på jordgubbar.
Ha en trevlig kväll:-)
Kram frida

Hannis sa...

Ohhh,vilka fina porslinsskärbrädor!!
Dreglar jämt över såna men har ännu inte köpt nån=))
Och kragasken är så fin!
Sånt är roligt att ha.


Kram Hannis

drömmen om vitt sa...

Vilka jättefina saker du visar, gillade skärbrädorna.
Ha det så gott!
Lotta:)
P.s jordgubbar=sommar

Vintage sa...

Tack för titten! Bara roligt om du vill länka mig. Du har det såå fint... Kram Susanne