fredag 16 maj 2008

Brasa och rabarberkaka.........

I går hade vi verkligen kulet väder här. Vi var så frusna att vi var tvugna att tända en bra i kaminen. Den är underbar att ha kalla dagar. Sen är det ju så mysigt!

I dag hade vi gofika när barnen kom hem från dagis och skola.Ja, först fick det nyttigt mellanmål, men sen festade vi på rabarberkaka med vaniljvisp! Mums!


Gjorde en sån täckgömmarkudde som Anna med bloggen Annas hus på landet tipsade om. Himla lätt alltså. Den fick ligga i Ericas rum. Hon blev jätteglad.Det är konstigt med den tjejen. Från att ha varit helt obstinat när det gäller inredning i hennes rum, så vill hon nu helt plötsligt ha allt gammaldags och romantiskt. Förut ville hon att hela rummet skulle målas svart, då menar jag hela rummet. Allt skulle vara modernt. Vi var inte så överens ska jag säga. För övrigt så fick hon inte som hon ville ang. färgvalet och det är hon glad över idag!


Här kommer en bild på ännu än av mina madonnor. Denna är fint målad, kul med lite färg, de flesta är ju vita eller lerfärgade!

För övrigt är jag på gång med en sänghimmel till kornischen som vi fick av vänner, sen är jag på gång att klä om makens kontorsstol, jag vill måla den vit, han är inte riktigt med på tåget, men trägen brukar vinna....haha!!!! Visar snart hur det blev!! Ha en skön helg!

12 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Jag har en likadan St Therése helgon-staty, min står på nattduksbordet!

Väldigt fin braskamin ni har!

: )

Kram & trevlig helg!

/ Jenny

<3

Mjuka sa...

Mysigt det ser ut hos dig
kramar Malin

Hannis sa...

En brasa skulle behövas hos mig i kväll.
Brrr,så kallt det blev helt plötsligt!
"Madonna älskare"som jag är så blev jag ju till mig över den rostiga!!
Och din S:t Therése!

Du,dom där täckeskuddarna såg ju fina ut!
Har blivit lite sysugen igen=))

Ha en go helg/Kram Hannis

Änglahem sa...

Visst är det mysigt med en brasa när dagarna är lite kulna!! Eran spis är ju så jättefin!!

Söt kudde har du gjort med och vilka fina kuddar du visade i förra inlägget!!

Ha en mysig helg!!
Kram, Ulrika

VINTAGELINE sa...

Visst er det koselig å tenne i peisen. Deres er jo så fin også.
Så fin pute du har laget til datteren.Jeg har også klart å få min datter til å like gamle ting.Nå vil hun bare ha gamle møbler på rommet sitt.

Klem Line

My Lovely Things sa...

åh så smaskigt med rabarberkaka..

vilken fin täckgömma-härligt när man får med barnen på noterna..
kram anna

Frida sa...

Det ser så mysigt ut med den öppna brasan och väldigt gott ut med rabarberkaka.
Ha en trevlig kväll!
Kram frida

hemtrevnad marie sa...

Så mysigt med brasa och rabarberkaka!!
Kudden blev fin hos tösen!!
Ska bli spännande att se resultatet av sänghimmel mm!!!
Kramis

vitating sa...

Mysiga bilder, kakan skulle jag vilja ha receptet på!
Ha en trevlig lördagkväll! Tack för din kommentarern hos mig :-)

Kram Maria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ohh den där braskaminen skulle jag verkligen kura ihop bredvid =) Usch så kallt det är...
Och så sugen jag blir på den där goda raberberkakan =)

Vilka underbara kuddar du visar i dina inlägg!

Kramisar Anita

Majas mammelucker sa...

Jaa du vännen ingen värme att prata om precis..vad skönt med brasan den värmer skönt..vad gott med rabarber kaka..jag håller på att baka matbröd nu det ska bli sååå gott..tror jag ska ta en prommis och sen njuta av en god frukost..du maten blev super god i går..Tack ..Hade gott! hörs senare!!Kram Maria

Lina sa...

Låter smarrigt!!