måndag 28 februari 2011

Lizas rum........

Hej alla glada!
Tänkte visa lite från våran minsting Liza´s rum idag. Här har vi en tjej som älskar det rosa och romatiska, så i detta rum får jag härja fritt eftersom vi har samma smak. Hon har ett tag önskat sig lite mer färg i sitt rum, så nu har vi målat och grejat lite. Liza blev nöjd och jag också, det är inga stora förändringar men det gjorde sitt till ändå. Jag har utgått från Mailegs strykbräda och dess grönblåa pastellfärg, tycker den är så fin.
Jag valde att måla lite detaljer här och där, färger passar bra ihop med det övriga rosa och vita.



Maileg kan man inte få för många av..........


Denna lampskärm hittade jag på Brödet och Fiskarna för 10:-, ett fynd och passar bra i hennes rum. Asken med den lilla musen är från Maileg, Även den stickade grodan.


Här ser ni det jag målat, stolarna, hyllan och knoppbrädan, strykbrädan står på hyllan.



Tyvärr lite suddig bild.


Liza´s klaffbyrå som är efter min farmor och farfar.



Gamla örngott är fina att bädda med.







9 kommentarer:

Fröken C sa...

Så fint du gjort! Härlig grön färg.
Ett helt underbart rum för en liten tjej:)

Kram C

Anna-Lena sa...

Vilket underbart vackert rum, som en dröm för din lilla flicka! Gillar den gröna färgen. Tänk vad Maileg har påverkat oss!

Ha en fin vecka!

Kram Anna-Lena

LOPPISLIV sa...

Ohhh vilket underbart flickrum!! så sött...och den gröna färgen blev ju helt ljuvligt fint mot det vita och rosa...Ha en toppendag. Kraaam P

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilket supemysigt rum!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej

Vilket underbart rum
sött med bordet o stolarna
o skrivbordet ja allt

Önskar en trevlig helg

Kram tina

emmalill sa...

super gulligt rum!

Essay_Writer sa...

the dolls are cute

Catharina Maria sa...

What a lovely and sweet place to see !
Love from the Netherlands ♥RINI♥

Unknown sa...

Å så fint du har gjort :)kan tänka mej att tösen blev lycklig :)
Kram Fiddeli