söndag 1 mars 2009

Diverse.......

I går fick jag ett infall och bakade kanelbullar. Det är ju så himla enkelt,varför gör man det inte oftare kan man undra!
Var så god att smaka!
När vi var nere på stan i går hade de ansiktsmålning för barn, naturligtvis skulle minstingen absolut ha en!

Visar lite olika bilder i dag. Här är lite ljuvliga krokusar...................


Gammalt krackelerat porslin är mums!!!!

Gammal silverkanna!
Älskar denna lilla pall.......
Det var allt för denna gång!
kram på er!!

18 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Hejsan! fina bilder! jag tar en kanelbulle eller kanske tre:) Trevlig söndag!!

På Nannys trapp sa...

Hej tänk jag bakde oxå bullar igår det var ju maria så det tyckte Klara som heter så att det kunde hon få till present.Det börjar ta lite form nu här hemma men det är inte riktigt klart än det jag skulle säga till dig i förra inlägget var du har hög "Livskvalite" kram A-M..

Martina sa...

Åh Så Gott!! Bullar, ja, det skulle man gjort lite oftare. Det är ju faktiskt ganska enkelt...skulle väl vara disken då som är lite tråkig.

Kram Martina

Vintage sa...

vad mysigt med bloggträff,här finns ingen som tar initiativ till något sådant,lite tråkigt. Bullarna ser jättegoda ut! Du visar ljuvliga bilder! Kraam Susanne

Viola sa...

Tack för den bullen, visst är det smaskigt med nybakta bullar...och håller med dig om aggalt krakelerat porslin tycker det är så vackert och det får gärna vara någonm spricka, tänker avslluta söndagen med Beck, ha en skön kväll, kram

Lantligt i stan sa...

Vackra bilder! Bullarna ser smaskiga ut!
Kram Anki

annashusidingtuna sa...

Så fina saker du visar idag!
Kram Anna

hemtrevnad marie sa...

Visst är det gott med kanelbullar!
Låter som ni hade en mysig träff, och efterrätten lät supergod och enkel!

Visst är det krackelerat porslin som är det allra vackraste!!
Ha en fin måndag!!
kramis

Vitt är vackert sa...

Oj va fina bilder!!!
Å va gott med kanelbullar, kanske skulle ta och baka det snart jag med.

Ha det bra!
Kram Ellinor

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej lilla stumpan!

VLT var precis här för ett reportage. Jag tipsade om dig, hoppas det är OK. hon skulle kontakta dig via din blogg.

Pöss Anna

A home far away sa...

Kanelbullar, mums!!

Kram Gunilla i Singapore

lillgarden sa...

Ja varför bakar man inte oftare... både billigare och godare än att köpa ju och relativt enkelt att göra... :)

Kicki sa...

Hejsan
Det var trevligt att titta in hos Dig.
Du ger mig mycket inspiration och idéer.
Hälsningar
Kicki
http://rosorochlavendel.blogspot.com

Inspiration i vitt sa...

Hej, det var ett tag sen jag var inne hos dig och jag blir alltid lika inspirerad utav ditt vackra hem, ojoj så fint du har det. Dina gamla möbler är jag riktigt avis på. Tack för titten igen.
Kramar till dig/Ingela.

Hagbacken sa...

Hej på dig, jag vet inte hur jag hittade hit (aldrig varit här) men du blev snabbt inlagd i min favoritlista. Vilket vackert hem du har, här trivdes jag att kika runt!

Kram Linda

Vita små hjärtan sa...

Så fina bilder...å så gott med bullar! Kram

Elin sa...

Men vilka smaskiga bullar... visst borde man baka mer ofta...

Och vilka vackra bilder och saker du har... Så fint...

Och våriga blommor... underbart...

Önskar dig en underbar helg
Kramar
Elin

christina.svard@gmail.com sa...

Jätte fina bilder Du är SÅÅÅÅÅ
bra på att fota.
Kolla gärna min blogg
Kram Christina