söndag 4 oktober 2009

Äppeltid - skördetid!

halloj där!
Nu har jag skördat våra äpplen. Blev inte så jättemycket frukt i år. Men det ska nog räcka till både det ena och det andra. Jag har lämnat en kasse till min mamma som ska göra äppelmos åt oss. Resten käkar vi nog upp, eller gör äppelkaka på!


Jag har flyttat på ett bord i sovrummet. Nu får det stå under spegeln (ett tag i alla fall). Bilden blev lite suddig ser jag nu. Spegeln är fyndad på auktion, den gillar jag jättemycket!

Nu är det nog bäst att jag gör mig i ordning. Vi ska snart på kalas hos faster!
Kram på er
Gabrielle


19 kommentarer:

Hannis sa...

Det där var då ingen dålig spegel!
Stor och vacker!

Kram Hannis

emilias gömmor... sa...

Mums med äpplen! Underbar spegel!

Kram Mimmi

Vit Gladiolus sa...

Jag älskar äpplen och äpplemos!!!
:=)
Kraaaaaam

Ett Vitare Hem sa...

Wow vilken underbar spegel! Härligt med en massa äpplen, tyvärr har jag blivit allergisk mot både äpplen, päron och en massa annan frukt de sista åren.....
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Anna-Lena sa...

Tänk vad en korg med äpplen kan vara vacker! Vi fick nästan inga äpplen i år så jag får köpa i affären! Spegeln var helt underbar!
Hoppas att du får en mysig start på veckan!

Kramar Anna-Lena♥

Solveig sa...

Er sikker på at du får laget masse godt av disse eplene. Skulle gjerne hatt et epletre i hagen selv:o)
For et nydelig stilleben du har laget! Likte veldig godt det speilet-ikke så mange av de der!
Kos deg i ditt flotte hjem og ha en fin uke.
Klem fra Solveig :o)

vardagsvitt sa...

Fint med bordet under spegeln.
Den var maffig...
Hoppas ni haft det trevligt på kalaset!
Kram Marith

les belles choses sa...

Hello,
I just discovered your blog - so lovely and charming! I put you on my bloglist, okay?

Regards from Germany,

Angelika

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj.. Va mysigt o höstigt de ser ut m korgen full av äpplen..kram sussie

På Nannys trapp sa...

Heej vännen längesedan nu jag har inte sett i butiken heller ngt jobbar du nu??? Ljuvlig skörd sköt om dig kram A-M..

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej gumman!

Åh vad jag saknar dig, vart har du tagit vägen???

Vi måste träffas snart!

Vad fint du gör hela tiden, jag vil också gör om hemma! Men nu börjar jag känna av att jag har lite mer tid så vi får väl se om det blir av!

Ha det gott!

Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Vacker spegel. Å härlig äppelkorg....
Ha en fin dag kram Agnetha

katarina sa...

Hallå där!

Ni har det så fint överallt så man blir alldeles sjuk ju!!
Spegeln är underbar och vad fint det blev med bordet där under.
Äpplen går det verkligen att göra massor av smaskens av...sen är det allt en speciell känsla att äta dem man själv plockat.
Vi har tyvärr bara gamla träd med oätlig frukt....ska plantera ett nytt nästa år...;)
ha en härlig fortsatt vecka!
kraaaaam Katarina

Majas mammelucker sa...

Halloj vännen !
Hoppas det smakade bra hos faster..
vad kul att du provmålat strutarna
hoppas vi får till det på lördag vi får höras på fredag .
Ha en bra dag !
Kramar Lilla Jag.

Hanna sa...

Hej!
Jag snubblade in här på något vänster... vilken fin blogg du har!
Och ett väldigt vackert hem!

Hit kommer jag gärna igen :)
Ha d gott!
Kram Hanna

Lisemoren sa...

Så finte det speilet var, nydelig :)

Klem fra Lisemoren

Nozomi sa...

Hi!
You have such a beautiful blog!!!
Love those pictures....

Nozomi from
cheerfulcountry.blogspot.com

På Nannys trapp sa...

Heeej vännen längesedan vi sågs och tog en kopp the, hur har du det??? själv är jag urdålig i mina leder fattar inte varför men så är inget kul alls hoppas vi ses snart kramar A-M...

Hege sa...

For ett nydelig speil.

Lykke til med eplekake baking :o)

Hege