måndag 5 januari 2009

Lite mer omflyttning.........

Ja, då var man igång igen med att släpa grejer kors och tvärs över hela huset. När man väl kommer igång finns det ingen hejd på det. Det ena ger liksom det andra! Nu har jag flyttat på vår gamla dörr som förut stod i hallen.. Nu får den husera brevid öppna spisen i vardagsrummet istället. Blev mer nöjd så här.




Så här ser det ut där dörren stod förut. Tavlan har min systers svärfar målat.
Avslutar med en bild på en favoritspegel här i huset!
Hej då lilltå!

29 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Sååå VACKERT!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Ina sa...

Mmm jag älskar verkligen din gamla dörr!! Jag är på jakt efter en gammal till vårt allrum. Din är precis sådär härligt shabby som man vill ha den.
Vilken härlig rymd ni har i rummet du visar och så snyggt med klinkers på golvet. Det är inte så vanligt med plattor i ett sådant rum. Riktigt vackert!!
Så här efter jul blir man lite sugen på att förändra och förnya efter allt julpynt. Man upplever allt annorlunda bara man flyttar runt lite på sina pinaler och man behöver inte alls köpa något nytt.
Kram Ina

Evelina sa...

Ummm...sitter bara och njuter av alla vackra bilder! Kram Evelina

Siren sa...

Så fine bilder!
:)

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig vakkert du har det=)

Klem kerstin

Viola sa...

Jag njuter alltid utav att besöka ditt hem, du har så otroligt vackert med dina härlig möbler och vita väggar och vackra golv, en ren fröjd, kram och ha en skön helg , kramar

MODERN COUNTRY sa...

Himmel så fint du alltid får det til!! Døren,stolen, oja peisen er vakker. Ja Gulvet også, en riktig borgondisk og varm følelse får jeg. Men hvordan er det på vinteren? Har alltid trodd det ville gi en kaldt følelse og har alltid ønsket meg tregulv. Men så er det så vakkert med fliser. I holland er det veldig vanlig, praktisk og lett å gjøre rent.

Takk for nydelige bilder å nyte!
Klem Aina

Änglahem sa...

Dörren kom verkligen mer till sin rätt där den nu står!

Och spegeln är en pärla!

Kram, Ulrika

Hannis sa...

Om du lessnar på din dörr så kan du skicka den till Uppsala!!
Jag har ju tjatat om den förut men den är så fin!

Det är nåt konstigt som händer efter jul=))
Känns som att alla börjar släpa runt sina saker och förbereda inför våren, inklusive jag.
Här har det blivit kaos på en dag!
Men det känns som att ljusare tider är på väg=))

Kram Hannis

Tonje sa...

or ett vakkert hjem du har...og så vakre bilder du deler med oss i dag...din blogg er bare helt nydelig,håper det er ok at jeg har linket deg

Tina sa...

Så fint du har det vännen!!! Är det du som har varit inne och skrivit hos mig???:-)
Kram Tina

Viola sa...

HAR NÅGOT ÅT DIG, KRAM

Sallys hus sa...

Ååå säger jag i vanlig ordning...ert hem är helt fantastiskt!
Jag älskar era väckar och fönsternischer....
Vist är det lustigt att man när man "avjular" alltid får lust att ändra om..d.et hör lixom till...
Själv ligger jag sjuk så jag nöjjer mig med att tänka på allt jag ska flytta runt på sen....
Vilken vacker tavla...
..och den lilla strykbrädan...sååå söt! Jag stod och tittade på en sån precis innan jul och önskade att Kajsa varit lite mindre...
Om jag hade haft en tvättstuga hade jag ju förstås kunnat ha den som prydnad där....

Kram katarina

På Nannys trapp sa...

Hej vännen du har ju så underbart hemma så man bara dör fattar inte hur du hinner med barn o allt hos mig finns det ingen tid hoppas vi ses i butiken snart kramar Ann-Marie

hemtrevnad marie sa...

Jättefint, dörrar görs sig fint lite överallt!
Hoppas att trettondagshelgen varit bra!
kramis

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Lyllos er, Vilket underbart vackert hem ni har!

Ha det bra!
Kramar Camilla

Millas hem sa...

Ser jättefint ut med dörren där!
Här hemma "åker" också sakerna runt lite i väntan på rätta platsen!

Kram Camilla

Millygarden sa...

Så himmla fint du har det! Blir så inspirerad av att besöka dig och se alla fina föremål och möbler ja allt är så fint!

Ha det bra!
Kram Marina

Tess på Tilda och Mamma sa...

Så fint det blev med lite omflyttnig.Ha en mysig helg.
Kramis Tess

Malmkakan sa...

Lite omflyttning mår man bra av!

Vad vackert hus ni har. Har ni byggt det själva eller är det ett gammalt hus ni renoverat?

Kram, Cecilia

K sa...

Jag säjer bara WOW !!! Kram /K

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Åhhh vilka vackra bilder du visar...blir avundsjuk.
Ha det så bra
Kram Liselotte

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej stumpan!

SÅ FINT DU FLYTTAR OM VÄNNEN!

VI SES SNART!

Kramis Anna

Annika sa...

Vad fint det blev med dörren vid spisen och vilken vacker spegel du har, tavlan som din systers svärfar gjort är också fin.
Ha en bra vecka
Kram Annika

Butik Östergården sa...

Å vad glad jag blir när jag hittar en ny härlig blogg. Så vackert och mysigt du har det. Möblera om är väl kul att få förändring! Problemet brukar bara vara att få med gubben på att bära. Det brukar ju alltid vara bra som det är. En replik som hörs lite då och då.
Hit tittar jag nog in igen!
Ha en bra vecka!
Kram Helen

Vintage sa...

Jättefint har du det! Kraam Susanne

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Hittade hit alldeles nyss och bara måste säga att du har ett helt galet vackert hem! Det är nästan så att det känns overkligt, jag stirrar stumt på dina bilder *ler*

Lägger till dig i min länklista så att jag vet att jag hittar hit igen.

Kram, Karin

Anna sa...

Hej Gabrielle!

Åh så vackert med den gamla dörren vid öppna spisen! Jag skulle också gärna vilja få tag på en dörr:) De är otroligt dekorativa...

Din spegel är ljuvlig! Förstår att det är en favorit!

Kram
:)Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag dööör av dina fina bilder...

Har en utlottning av väggord inne hos mig...

Kram Viveka