torsdag 9 oktober 2008

Omplockat.......

I går kväll innan jag skulle gå och lägga mej fick jag en ingivelse att jag måste greja om lite i köket. I bland undrar jag om man är riktigt riktig eller???

Sagt och gjort, i fönstren ändrade jag om, i ena fönstret satte jag upp en tunn ståltråd och hängde upp lite smått och gott. Eftersom jag tagit bort gardinerna blev det lite mysigt och fyllde ut lite mer!
Minibyrån fick vi i bröllopsgåva för elva år sedan. Tycker fortfarande lika mycket om den. Ställde ett par gamla lökbrädor i porslin, en inslagen tvål och två små zinkljusstakar på!



Har fyllt dem med mossa för lite höstigare känsla.

Träbrickan har fått lite nytt innehåll. Sifon, gammal madonna, en glasburk fylld med kakformar, har fäst en bild på i form av ett gammalt brev, vidare en ljusstake, liten blomma och slingor av murgröna!



Rosmarinträdet och en liten spegel fick även flytta till detta fönster.
I det andra fönstret, har jag inte ändrat så mycket, zinkhinken med olivträdet och fönstret fick stå kvar. Men gipsfigurinen och ljusstaken fick komma dit!
Lite omflyttning på köksbänken och frun i huset känner sej nöjd igen!



Ännu en burk som fått en bild på sej!




Fick ett ryck och målade min vita spegel svart, vill försöka få in lite råare känsla som får samsas med det romantiska. Ska måla pärlraden på spegeln i guld.

Hängde en svartmålad strut med ett minidokument på och ett litet kort.
Har mer pyssel på gång, återkommer om det lite senare!

Vill önska alla en trevlig helg!

18 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Men jisses vad fint det blev..tänk vad lite ändring kan kännas bra...
vi får ta en pysseldag och inspirera varandra..
Ha en bra dag!!
Hälsa fam. Kram Maria

Levindas Värld sa...

Vilka söta, vackra, harmoniska och inspirerande bilder du bjuder på! Tycker du har ett väldigt vackert och ombonat hem med många vackra ting :)

Jadu ibland kan man få värsta idén att börja plocka och dona och flytta och greja alldels innan läggdags och då kan man ju bara inte gå och lägga sig utan att först ta tag i idén man fick :) Inget kan lämnas åt morgondagen, det ska ske nu...hihi!!

Jenny Oak Fae sa...

Ja du...nu blev jag verkligen inspirerad!!! Så otroligt fint du gjort..!

: )

Jag tänkte också ta bort alla gardiner, men måste ha en smal kappa, för att dölja de fula "reformbeslagen", så det blir till att sätta sig vid symaskinen...

KRAM & trevlig helg!

/Jenny

<3

Anonym sa...

Här flödar inspirationen må jag säga - var roligt !

Vad fint det blev och det är ju alltid roligt med förändringar lite då och då. Ombyte förnöjer heter det ju...

Jag gillar verkligen ditt kök... och minibyrån är ju så charmig.

Ha en fortsatt trevlig fredag !

Kram Kram

Magdalena sa...

heia..
nå har jeg tittet på dine vackre bilder,- tack for massevis av inspirasjon... HERLIG!
god helg, kram, magny

K sa...

Gaaaaaaaaah människa va du får till det...här är det total brist på fantasi...smitta av dej lite ;D kramis/K

Viola sa...

Vad skönt att det är fler som ifrågasätter sitt förstånd, just nu så är det bara ändringar på G, undrar vad som händer med en ibland, tänk att bara komma hem och sätta sig och ta det lite lugnt, nej då inte en chans, men härligt är det när man får utlopp för sin skaparglädje fniss.....det blev så fint i ditt kök, du visar så vackra bilder! ha en skön helg, kram VIOLAN

Evelina sa...

Ja visst är det roligt att flytta runt lite på sakerna, man blir liksom glad... =)

Trevlig helg/Evelina

Marie sa...

Hihi, igenkänningsfaktorn är hög!!! Här är en till som kan få sådana där idéer vid de mest konstiga tillfällen. Tänk att det ska vara så kul att flytta runt på sina saker!
Så himla fint du har det, blir alltid jätteinspirerad av att kika in här hos dig!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

hemtrevnad marie sa...

Superfint!!
Ja, tänk att man kan bli så nöjd av att flytta om sakerna lite!!
Är precis likandan!
Ditt kök är såå vackert!!
Trevlig helg!
kram

Hannis sa...

Fnissar,det största pysselflödet brukar ju komma när man ska göra något annat.Som att gå och sova tex..

Smart med tråden vid fönstret!
Tycker det är så fint utan gardiner!
Hade jag haft finare fönster hade mina rykt dom också=))

Kram Hannis

My Lovely Things sa...

Men så vackert du har det!!

Helt ljuvligt fint pyntat!!
jag känner verkligen igen mig, kan oxå dra igång såna här projekt innan jag gaår och lägger mig..Jag tror man tänker bäst när det är tyst och lugnt i huset..
Tack för ett väldigt inspirerande inlägg..
kram anna

Karin Krut sa...

Oj vad mycket du har fixat och donat :) Det blev riktigt fint och mosskronan på lilla herren blev riktigt vacker :)
Ha en skön helg
Kram Karin

rosalucia sa...

Trevlig blogg!!! Fina bilder..inspirerande.
Jag återkommer......
http://rosalucia.bloggagratis.se

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Ååå vad fint! Vilken lycka att ha ett så vackert kök! Underbara detljer!
Kram Camilla

Emma sa...

verkligen jättefint. Brickan tycker jag är fin med alla dess ting. och den lilla "byrån" på bild 1.
Kram Emma

Annas Vita Hjärtan sa...

Men åhhhh vad du har pysslat! Så fint du gjort det. Spegeln blev jätte snygg i svart skrud. Hoppas du kan följa med nästa gång, vi satte ett datum redan nu. Vi hittar på lite nya saker varje gång. Det är så skönt att komma i väg, jag tar mig inte tid annars. Åsby hade en del fint men mycket inspiration fick vi oss. Vi får väl se om alla gått hem och gjort samma sak nu...hihi...vi fastnade vid en speciell grej nämligen.

Du kommer väl in och hälsar på snart igen?! Kanske ni kan komma in och ta en lite fika?

Ha det så gott i veckan!

Kram Anna

Sallys hus sa...

ååååå...jag bara suckar och säger ååååå...
Åååå...va fint ni har det!
det ena rummet är ju finare än det andra...finns det ingen ände???

men vist är det mysigt att tända lite ljus och ändra om.....hela rummet kan kännas nytt bara för att man byter plats på några småsaker....

Spegeln blev jätte fin!
Har också börjat smyga in lite svarta detaljer här o där....bryter så fint mot allt vitt...

Ha en härlig dag!
Kraaam