torsdag 3 april 2008

Skapandelust!!!!

Som många av oss bloggare så älskar jag att ordna små arrangemang, flytta om och greja med saker. Man är nästan som en konstnär som målar tavlor fast man använder saker och skapar med istället. Det är som ett behov man har inom sig, att få skapa. Någon som känner igen sig??? Jag tror att många kan få den uppfattningen om mej (oss) att vi är ombytliga och aldrig blir nöjda, men så är det absolut inte. Det är skapandelusten som styr oss eller vad tror ni. Varför är vissa såååå inredningsintresserade och andra inte hmmm, nu blev det djupt. Tja, ibland funderar man ju varför man är som man är!!!

Nej nu är det lunchdags för mej, sonen och yngsta barnet. De är hemma för förkylning och feber.

Lägger ut lite bilder på nuvarande arrangemang här och var i huset (man vet aldrig hur länge det varar hihi)

Tack snälla Frida (Min lilla hörna) för din utmärkelse till mej. Jag blir gråtglad.
Som vanligt har jag svårt att välja ut någon. Så ta åt er allihop!


Ops, det ser ut som om väggen lutar (tokig kameravinkel)





Kör hårt tjejer och fortsätt skapa!!!!!!

19 kommentarer:

drömmen om vitt sa...

Hej hopp.
Håller med dig om att man vill förändra saker hela tiden,det beror inte på att man inte är nöjd.
Tvärtom är man supernöjd när man får ändra om. Vilka fina bilder du visar. Jag ska också ändra om lite i helgen.
Ha det så gott!
Lotta:)

Tina sa...

Ja det är nog skapandelusten som driver oss framåt...jag har en man som är likadan...fast med bilar då... :-) Jätte fina bilder du visar. Kram Tina

Änglahem sa...

Skaparlusten håller jag med om!!

Så många fina arr du fixat! Fönstret är ju superfint!!
Hihi...ser att vi har samma handfat i badrummet, vårat är för närvarande nougat men det står i tur för vitfärgen. Definitivt nu när jag ser hur fint ditt är i vitt!

Kram/Ulrika

Majas mammelucker sa...

Hej Min kära vän!!
visst blir det fika i uterummet ..kanske lite god mat och lite gott vin.. skulle det smaka gott..du har gjort så fint..
ja visst är det kul att ändra lite här och där..som sagt man blir sååå glad när man får dona till det ..Ha en bra kväll!!
Slår en pingel senare..Kram Maria

Lilla Blanka sa...

Hej!
Ja det är jättekul att piffa och pyssla :)
Vad fina biler du visar...!
Fina fynd du gjorde igår (dynorna var ju ett riktigt klipp) och såå fina fläderdrickaflaskor!
Kram
Mia

Hanna i Det stora grå huset sa...

Du visar ljuvliga bilder. Fantastisk vilket hem du har!!! precis sådana bilder som ger en sådan där skapandelust som du skriver om.

Ha en fin kväll!
Kram Hanna

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men sååå ljuvliga bilder! Ja vad vi inredningsbloggare måste bara ha en konstnärlig ådra!
Har tidigare målat tavlor men har inte rört i penseln sen jag fick huset. Känner att den konstnärliga hjärnhalvan får nog åt att bara fixa och ändra om allt pynt =)

Kram Anita

Anna sa...

Hej!

Jaa jag håller med dig! Jag ändrar om och pyntar nya stilleben mest hela tiden tycker jag! Det är sååå kul!

Jättevackra stilleben du har skapat!Ditt hem är jättevackert!

Gillar verkligen det fina infällda fönstret!

Ha en härlig helg!
Kram
:)Anna

Unknown sa...

Men sååå vackra bilder!! Helt ljuvliga...=) Hoppas att du får en underbar helg!! Många kramar Malin

Unknown sa...

Har *skrollat igenom *' hela din blogg nu!! Den är helt fantastiskt fin!! Så roligt att hitta hit...=) Ha det bäst! kramar Malin

hemtrevnad marie sa...

Men visst är det så!!!
andra som inte alls förstår vilken passion inredning är...tror ju att man aldrig blir nöjd!
Men egentligen är vi väl mer nöjda med lite än andra.....som blir glada för ett loppisfynd för en tia, så ögona tindrar!!
Eller när vi flyttat runt våra saker i fina stilleben för tredje gången på en vecka, hihi!!!
kraam

I ett litet hus sa...

Håller med dig om dina inredningstankar! Massa mysiga arrangemang du gjort!

Ha en trevlig helg!

K sa...

Mmm exakt så måste det va...;D ååå sååå mycket fint du visar HÄRLIGT ! pyssla på ! /K

Frida sa...

Varsågod!
Jag känner igen mig. Kan också hålla på att flyta om och arrangera i evigheter till jag blir nöjd. Det får ta en hel dag om det behövs. I bland måste man bara få ut sin kreativitet. Tyvärr har jag för litet rum. Men sen när jag får lägenhet blir det underbart. Undarbara bilder du har tagit!
Önskar dig en trevlig helg!
Kramar Frida

Hannis sa...

Som alltid vackert arrangerat hos dig!
Jag håller med dig om att det känns som ett skapande.
För mig är det avkoppling att få skapa,göra om och flytta runt.
Och att sen få sitta ner och njuta.
Ännu bättre är ju att vi hittat bloggandet där man får dela sina ideér med andra och få nya ideér dessutom.

Och usch vad hemskt det där med grävlingen.Fy vilken människa!
Tur att du stannade, det var bra gjort!

Kram Hannis

My Lovely Things sa...

åh så fina bilder på underbart vackra detljer i ditt hem..
kram anna

Doften av vanilj sa...

Men så bra du beskriver det! Det är ju inte så att vi inte är nöjda, utan det är skaparlusten.
Där träffade du mitt i prick! Ja menar man skulle ju inte hålla på i timmar och flytta runt prylar, möbler och blommor(ja allt vad man nu flyttar på, allt som inte är fastspikat går att flytta :)) om man inte tyckte att det var roligt. Man mår ju så bra efter att få flytta omkring lite prylar och pynta runt lite.
Så mycket fint du visar, gulliga små arrangemang. /Kram på dig

Gårdsromantik sa...

Visst är det så - man ser nya möjligheter hela tiden.

Kram Maud

Millygarden sa...

Massor med inspiration får man här hos dig!!!

Ha det gott!
Kram Marina